En varumärkesresa
PMB (tidigare PM Hus och Bygg AB) är ett byggföretag som under de senaste åren har vuxit rejält. Nu ville de låta sitt varumärke göra samma resa, bli mer moderna och skapa en ny gemensam identitet och grund att stå på. Tillsammans bestämde vi oss för att ge hela företaget ett rejält ansiktslyft. Företaget fick ett nytt bolagsnamn, ny grafisk profil, med ny logotyp och ny payoff. Även PMB:s webb byggdes om från grunden. För att sprida ryktet om namnbytet använde vi oss av dagspress och exponering runt om i Karlshamn, PMB:s hemstad. Vi är nöjda med resultatet. Vad PMB tycker får deras vd Pär Mörnhed själv berätta.
Vi kändes spretiga och det såg lite olika ut överallt. PM Hus och Bygg kändes långt och krångligt så det ville vi förkorta. Sedan ville vi ha en ny logotyp och en ny hemsida. Go Happi kunde erbjuda allt. En enkel presentation och en kopp kaffe och så poff! Det de har levererat är superbra. Vi är så sjukt nöjda.
– Pär Mörnhed, vd, PMB