• Skip to content
  • Skip to footer

Go Happi

Höger Header

  • Go Happi
  • I kommunikationslådan
  • Stolta case
  • Blogg
  • Kontakt
SEO skrivet på post-it-lappar

Hur många använder en telefonkatalog idag?

18 januari 2017
Tankar och inspiration

Den stora telefonkatalogen har faktiskt försvunnit helt och kvar i pappersform finns bara Lokaldelen. Istället har Google blivit förstahandsvalet för de allra flesta när det gäller att hitta information om företag. På sökmotorn görs hela 2 miljoner sökningar – varje sekund! Hur gör ditt företag för att toppa sökresultaten? För tro inte att det är en slump att vissa företag och hemsidor placerar sig högre upp än andra.

SEO (även kallat sökmotoroptimering eller sökoptimering) har blivit ett måste när man bygger hemsidor. Med rätt SEO placerar sig ditt företag högt upp bland sökresultaten och ökar chanserna till nya kunder.

Så hur funkar då SEO?

Det är många faktorer som påverkar SEO:n, men väldigt förenklat kan man säga att Google läser av informationen som finns på varje hemsida och rankar sedan sidan i förhållande till andras beroende på;

  1. hur mycket information det finns,
  2. hur relevant den är och
  3. om andra externa sidor länkar till den.

Därför är det viktigt hur webbtexterna skrivs och att man få med så många relevanta sökord och så mycket information som möjligt.

Få en extra skjuts med Google Adwords

Google Adwords är ett verktyg där man betalar för att en annons ska dyka upp bland sökresultaten på Google. Om man har ett företag som säljer olika tjänster, kan man skapa en annons för varje tjänst. Ju mer specifik man kan vara i varje annons, desto större är chansen att potentiella kunder klickar sig in på hemsidan. Men eftersom man betalar per klick så gäller det att ha en tydlig strategi när det gäller val av målgrupp och sökord, annars kan budgeten snabbt ätas upp av folk som klickar fel.

Känns det som en hel vetenskap? Ja, det är lite vad det är också. Men på Happiend kan vi allt om hur man får företag att växa!

Taggad som: Adwords, Google, Happiend, Happiend Reklambyrå, hemsida, SEO, sökmotoroptimering, sökoptimering, strategi, webb

Ninna Edvardsson

Om Ninna Edvardsson

Ninna är marknadsstrateg och ansvarar för samtliga uppdrag som Go Happi utför. Hon älskar kreativa utmaningar och har som mål att varje uppdrag ska ha en stark, bärande idé i både text, bild och form.

Reader Interactions

Footer

Senaste skrytet

Kalv som ägs av Länsförsäkringar Blekinge

Senaste på bloggen

I samband med den så kallade gig-ekonomins framfart så är vi i full …
I mars meddelade Google att de kommer att börja ranka och indexera hemsidor …

Kontakta oss

Kontakta oss
Please leave this blank
Skickar
Prata: 0708-59 15 15. hej@gohappi.se. Gilla Go Happi på Facebook.
Vill du ha en kaka? Vill du veta mer om cookies läs mer här Okej!