I samband med den så kallade gig-ekonomins framfart så är vi i full gång att bygga ett nytt spännande arbetskoncept på Go Happi. Flera analytiker siar om att ca 80 procent av den globala arbetskraften kommer att bestå av frilansande konsulter 2030.
– Idag är arbetsdagarna flytande och flexibla, det finns inget ”working nine to five” och man kan leverera idéer och kreativa tjänster vart man än befinner sig i världen. Detta har vi anammat på byrån och vi satsar nu fullt ut på att utveckla företaget utifrån vår egna ”gig-modell”. Vi är tidigt ute att bygga vår byrå på detta vis, men jag är säker på att fler kommer att arbeta på liknande sätt framöver.
– På Go står vi för kvalitet och kreativitet. Genom att göra gig ihop med frilansare som är experter inom sitt område kan vi leverera det bästa till de bästa. Vi har hittills i år knutit till oss ett tiotal frilansare som är grymma på rörlig kommunikation och webbutveckling runt om i Sverige och det antalet vill vi fördubbla under sista halvåret av 2019.
– Så min fråga till dig som läser detta: vad är din spetskompetens inom marknadsföring och kommunikation? Ska vi göra ett gig ihop? Vi letar just nu helhjärtat efter fler frilansare inom design, animation, illustration, foto och film runt om i vårt avlånga land. Tillsammans skapar vi kommunikativa underverk åt företag, kommuner och organisationer. Nyfiken, kontakta oss på hej@gohappi.se.
Ninna, grundare Go Happi
Kommunikationsbyrån Go Happi bygger lyckliga varumärken med stort fokus på strategi, idé, design och resultat. Tillsammans med utvalda experter skapas kreativa upplevelser som gör att varumärken i Sverige utvecklas full fart framåt.